Scientific Online Resource System

Conference Proceedings

Извеждане на принципи и методика за проектиране на тотално достъпна виртуална обучителна среда за студенти с увреждания

Полина Ставрева-Kостадинова

Abstract

Development and implementation of a system of principles to optimize the accessibility and usability of the virtual education environment will lead to increased interest in e-learning not only among students with impaired development, but also among all interested to study throughout all their lives. Principles of unification, general visibility, principle of the center-right information position, principle of minimal memory load, general feedback, and principle of "error-decision." are outlined of the study.

Keywords

developmental disorders, principles of accessibility, general usability, individualization

Full Text


References

Белова 1998: Белова, М. и др. Теория на възпитанието. Фактори влияещи върху развитието на личността. Стр. 68-69. Изд. Веда-Словена ЖГ, 1998

Европейска комисия 2013: Европейска комисия, Политика на сближаване: стратегически доклад за 2013 г. относно изпълнението на програмата за периода 2007-2013г..

Комисия на Европейските общности 2008: Комисия на Европейските общности

За достъпно информационно общество, 2008 http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2008:0804:FIN:BG:PDF

Николов 2009: Николов, Р. Глобалният кампус. Системи и стандарти за електронно обучение. стр.33. Изд.Авангард Прима. 2009г.

Пенчева-Форсайт 2010: Пенчева-Форсайт, Р. Електронното обучение – теория, практика, аспекти на педагогически дизайн. Списание на Софийския Университет за електронно обучениe. Стр. 22, 2010/1

Пирьова 2011: Пирьова, Б. Невробиологични основи на човешкото поведение.Невробиологични основи на сетивната информация на съзнаване на психична реалност. стр. 65-68 Изд. НБУ, 2011.

Сачева, Господинов 2008: Сачева, Д., А. Господинов, Доклад за нуждите и стандартите за достъпност на информацията при интернет представянето на публичната информация от администрацията, 2008, BG 51 PO 002/07/3.1 - 01

Agarwal 2011: Agarwal, Sh., A. Nath. Some Challenges in Designing and Implementing Learning

Material for Ubiquitous e-learning Environment. Journal of Global Research in Computer Science, Vol 2/2,p. 29-32 , 2011

Clark 2002: Clark,R. Six Principles of Effective e-Learning: What Works and Why. The e-learning developers` Journal, Sept., p. 12. 2002

Jones at all 1992 : Jones M., Greer, J., Mandinach, E., du Boulay, B. and Goodyear, P. (1992). Synthesizing instructional and computational science. In M. Jones & P. Winne (Eds), Adaptive learning environments: Foundations and frontiers (pp.383401). Berlin: Springer-Verlag.

Nath at all. 2012: Nath, J. at all. E-learning methodologies and its trends in modern informational technologies. Journal of Global Research in Computer Science, Volume 3/ 4, April, p.49, 2012


Refbacks

Font Size