Scientific Online Resource System

Conference Proceedings

GENRE-LINGUISTIC MODEL OF ADVERTISING COMMUNICATION SITUATION IN ELECTRONIC ENVIRONMENT (ON A MEDICAL ADVERTISING MATERIAL ON THE INTERNET)

SILVENA STAVREVA – DOROSTOLSKA, PETAR FOTEV

Abstract

Advertising of medicines is subject to many restrictions laid down in health legislation in the Republic of Bulgaria and the European Union. This is the main reason for this type of communicative situation in the electronic environment to require a specific linguistic model on which to structure the convincing message of advertising. The subject of this study is the linguistic means by which the model of the communicative situation in the electronic environment is built. In modern digital society, linguistic processes are dynamic and unsustainable, requiring the mechanisms for updating and adapting linguistic units in the context of advertising communication in an electronic environment. From this point of view, our hypothesis is that in the advertising of medicines on the Internet there is a flexible linguistic model that has genre and rhetorically different realizations. The subject of this study is advertisements of Internet drugs that combine sound, word and image to achieve both cognitive and sensory and emotional levels.


Keywords

advertising of medicines; electronic environment; specific linguistic model; advertising genre

Full Text


References

Бургазлиев и др. 2017: Бургазлиев, Хр., Григоров, Евг., Димитрова, Зл., Бургазлиева, Л. Развитие на българското законодателство в областта на регулацията на дейността на аптеките за периода 1903 -2016 г. – В: Социална медицина № 2-3/2017, с.64-68

Георгиева 2016: Георгиева, Мария. Корпусни изследвания на комуникативни стратегии в междукултурното общуване – възможности и проблеми. - В: Актуални проблеми на съвременната лингвистика. София: БАН, 2016

Дуранкев и др. 2012: Дуранкев, Боян; Катранджиев, Христо; Андонов, Станимир; Георгиев, Стилиян. Въздействие на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информацията при зрителите. София: УНСС, 2012

Касабов 2011: Касабов, Ив. Семантиката и социалният опит. - В: Проблеми на социолингвистиката Х. Езикът и социалният опит. София, 2011

Катранджиев 2016: Катранджиев, Хр.; Велинов, И.; Радова, К., 2016, Употреба на реторични фигури в рекламните слогани – анализ по продуктови категории, В: Реторика и комуникации [онлайн], 2016, № 22 април 2016 г. ISSN 1314-4464. [прегледан 24.06.2018г.]. http://rhetoric.bg/

Ставрева-Доростолска 2018: Ставрева-Доростолска, Силвена. Съвременни комуникативни стратегии за реклама на лекарства. МУ-Варна, 2018

Интернет-източници

https://www.slideshare.net/iabulgaria/iab-ad-ex-report-2018

https://www.slideshare.net/iabulgaria/iab-forum-2015-app-corporate-digital-project-manager-sopharma?from_action=save

https://marketingwit.com/different-types-of-mass-media

http://www.bgmvo.org/assets/pdfs/Q&AEuropean_Commission_QA-Safety%20Features_v7.pdf?v=1499855504

https://www.nss-bg.org/kodeks.php - Национални етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България

https://www.economic.bg/

http://www.bda.bg/bg//623-qr

https://news.ku.dk/all_news/2018/02/new-technology-edible-qr-code-can-be-the-medicine-of-the-future/


Refbacks

Font Size