Scientific Online Resource System

Известия на Съюза на учените – Варна. Серия „Икономически науки”

Strategic management of business organizations - opportunities and challenges

Velislava Nikolaeva

Abstract

The proposed work focuses on the specifics of the business environment considered and managed as an ecosystem and the challenges to strategic management that are provoked and conditioned by the new order of this type of socio-economic relations. The actuality of the research problem is argued precisely with the established need to improve the strategic management toolkit in the context of the upcoming changes. The aim of the report is to trace and critically analyze in a theoretical and practical-applied context the content range of the concept of "business ecosystem". On this basis, measures for improving the strategic management of the organization should be systemized and proposed.

Keywords

strategy, strategic management, strategic planning process, strategic success, business echo-system

Full Text


References

Аналоуи, Ф., А. Карами., Стратегический менеджмент малых и средних предприятий, Юнити, Москва, 2005

Андреева, М., Стратегически мениджмънт, Стено, Варна, 2001

Виссема, Х. Менеджмент в подразделениях фирмы, ИНФРА-М, Москва, 1996

Виханский, О.,Стратегическое управление, Гардарики, Москва, 2000

Георгиев, Р., Стратегиране и конкурентоспособност, ПринтМедия, София, 2013

Зафирова, Цв., Стратегическо управление, Наука и икономика, Варна, 2007

Кирова, А., Роля на бизнес мрежите тип „клъстър“ за конкурентоспособността и устойчиво икономическо развитие, Изд. ВТУ „Т. Каблешков“, София, 2017

Миленчев, Г., H2H в бизнеса, https://www.manager.bg/komentari/h2h-v-biznesa?page=0%2C1

Николаева, В., Стратегическа ориентация в развитието на бизнес организацията, ВСУ, Варна, 2012

Панова, М., Т. Панов, Стратегическо управление, УИ „Св. Климент Охридски”, София, 2010

Петров, И., Ст. Христов, Стратегически решения в мениджмънта, Петров-Консулт М, София, 1992

Пипер, П., К. Рихтер, Мениджмънт: управлението на прехода, Gabler, София, 1993

Ривз, М., Кн. Хаанес, Дж. Синха, Стратегии тоже нужна стратегия, Эксмо, Москва, 2016

Хикман, Кр., М. Силва, Съвършенството като цел, Народна култура, София, 1991

Ansoff, I., Implanting Strategic Management, Prentice Hall, London, 1984

Branderburger, A., B. Nalebuff, Co-opetition, Doubleday, New York, 1996

Chandler, A., Strategy and Structure The M.I.T., Press, Cambridge, Mass., 1962

Moor, J., The Death of Competition, Harper Business, New York, 1996

Freeman, R., Strategic management: a stakeholder approach, Boston, 1985


Refbacks

Font Size


|