Scientific Online Resource System

Health Economics and Management

Instructors` and Students` Satisfaction with the Services of the Library at the Medical University - Varna

Aleksander Nenkov, Zhana Rangelova, Krasimira Laleva

Abstract

The satisfaction of the Medical University Library`s users` information needs is achieved through state-of-theart
information solutions that enable better and faster services. The aim of this article is to study both the students` and instructors` satisfaction with the library at the Medical University of Varna. Two separate surveys were conducted among students and instructors. The analysis of the results demonstrates that the University Library provides a high- quality service and wide access to the latest paper and digital sources. Thanks to the implementation of new technologies the role of the Library in supporting teaching and research work of instructors and students has grown significantly in recent years.

Keywords

library services; new technologies; user satisfaction; instructors and students;

Full Text


References

Даскалова, Красимира. Грамотност, книжнина, читатели и четене в България по пътя към модерното време. София: ЛИК, 1999, с. 35.

Демирев, Емил. Технологии vs. библиотекари. // Библиотечната професия през ХХІ век – промени и предизвикателства: Доклади: ХVІІІ национална конференция на ББИА, 19-20 юни 2008 г., с. 85-87.

Денчев, Стоян, Ирена Петева. Библиотеки и публичен достъп до информация. – София, Проф. Марин Дринов, 2006. – 311 с.

Илиева, Стефка. Мястото на обществената библиотека в отвореното информационно общество. Критерии за оценка на библиотеката. // Съвременната библиотека – център за информация и знание: Доклади от ХХ Национална конференция на ББИА София, 9-10 юни 2010 г. София: ББИА, 2010, с. 7-10.

Клисарова A., Р. Маджов, 2011, Алманах, изд. МУ- Варна, стр. 28-32; 117-120 стр.

Павлова, Иванка. Дигитални библиотеки и достъп до информационните ресурси: Защита на дигиталните колекции. София: За буквите – О писменехь, 2007.

Пол, Розвита и др. Измерване на качеството в библиотеките. Оценка на ефективността / Розвита Пол, Петер те Бьокхорст. – София, ББИА, 2011. – 268 с.

Република България. Национална програма за реформи (2011–2015 г.): В изпълнение на стратегия „Европа 2020“.

Хилл, Н, Б. Сельф, Г.Роше, Измерения удовлетворености потребителя по стандарту ИСО 9000- 2000, Технологии, М., 2008.

Anderson, Dorothy. Universal Bibliographic Control – a Long Term Policy, a Plan for Action. Pullach bei Mьnchen : Verlag Dokumentation, 1974.

Anderson, E.W., The Antecentedents and Consequensces of Customer Satisfaction for firms, Marketing Science, 2008.

McMenemy, David. Ranganathan’s relevance in the 21st century. – In: Library Review, 2007.

http://lib.bg

http://mu-varna.bg

http://www.medun.acad.bg

http://slideshare.net




DOI: http://dx.doi.org/10.14748/hem.v70i4.5948

Refbacks

Font Size


|