Изследването на удовлетвореността на пациентите (УП) от предоставените здравни грижи в световнатапрактика се възприема като средство за определяне на достигнатото ниво на качеството на извършената работа. Пациентите от тестовата група дават по-високи оценки по всички области в сравнение с контролната група. Споделят,че имат повече свобода в ежедневните дейности след извършената от кинезитерапевта процедура и биха потърсилисъщия кинезитерапевт, ако имат потребност от рехабилитация в бъдеще. Високата удовлетвореност на пациентите
извежда кинезитерапевта като необходим участник в модела на рехабилитационни грижи, предоставени в дома.
Владимирова М., Вл. Гончев. Удовлетвореност на пациентите от болнична помощ. Съюз на учените, Кърджали, 2010, 4, 1, 345-350.
Костадинова Т., Н. Фесчиева, М. Владимирова. Удовлетвореност на
пациентите от болнично лечение. Научна конф., МУ-Плевен, 2009.
Adams, S. R. Incorporating patients' assessments of satisfaction and quality:
an integrative model of patients' evaluations of their care. Managing Service Quality, 2001, 11(4):272-286.
Аiello S., A., Garman, S., Morris. Patient satisfaction with nursing care: a
multilevel analysis. Quality managem in Health Care. 2003, 12:187-190.
Aragon S., S., Gesell, A patient satisfaction theory and its robustness across gender in emergency departments. Am J Med Quality, 2003, 18:229-240.
Asadi–Lari M., M. Tamburini, D. Gray. Patient’s needs satisfaction, and
health related quality of life: Towards a comprehensive model. Health and
Quality of Life Outcomes. Athens, 2004, ISBN: 960-02-1624.
Bikker A., A.Thompson, Predicting and comparing patient satisfaction in
modes of health care across a nation. Soc Sci Med, 2006, 63:1671-1683.
Carman, J. Patient perceptions of service quality: combiningchange in medical
care provider: A longitudinal study. Medical Care, 2000, 10.
Cheng S. H., M. C. Yang, T. L. Chaing. Patient satisfaction with and recommendation of a hospital: effects of interpersonal and technical aspects of hospital care. Journal for Quality in Health care, 2003, 15:345-355
Guadagnino Ch. Role of patient satisfaction, Physi News Digest, 2003, 16-19
Papanikolaou, V. Introducing and maintaining a program of total quality/continuons improvement of hospital care: developing models and
output measures. 2003, 34-36.
Papanikolaou, V. Patient satisfaction as indicator of quality of hospital
care. Health Review, 1995, 56:248-256.
Schulmister L., K., Quiett, K., Mayer. Quality of patient satisfaction: Perceptions
of patients undergoind outpatient transplantation, Oncology Nursing
Forum. 2005, 32.
Thiedke C. What Do we Really know about Patient Satisfaction. Family
Practice Management, 2007, 14(1):33-36.