Scientific Online Resource System

Conference Proceedings

Обучение на пациента и неговите близки - специфични особености

Elitsa Todorova, Maria Lefterova

Abstract

Communication is an activity carried out in the process of interaction between the nurse and the patient. Communication effectiveness depends on overcoming potential problems. Communication and building interpersonal relationships are two interrelated processes, developing in the overall process of interaction between the participating entities and mutually influencing each other. In the process of communication, the training of the patient and/or his relatives is realized. Providing health information is a significant part of the nurse's job. Health education aims at providing new knowledge and skills that will improve the patient's condition and his effective participation in the healing process. The provision of health information is carried out in groups or individually, according to the patient's condition, readiness and need for training. During the hospitalization period, a significant part of the health information is provided by the nurse during the manipulations. Its effectiveness largely depends on the nurse's communication skills. Professional-personal qualities, such as empathy, patience, understanding, etc. are significant in providing an individualized approach to patient education.

Keywords

health education, communication, nurse, patient

Full Text


References

Грудева, М., С. Павлова. Теория на обучение на студенти от професионално направлене “здравни грижи”, “Медицински университет- Варна”, 2018

Ангелова, Г., Д. Кръстева., Хр. Повлова., Роля на медицинската сестра в профилактиката и обучението на пациенти с гастроезофагиална рефлуксна болест., Варненски медицински форум., 2013, том 2, прил. 3., 69-74

Вълков, В., С. Павлова, А. Петева. Екипен подход при предоставяне на здравна информация на пациенти в периода на хоспитализация., “Известия на съюза на учените”, 2014, том 27. 52-56

Георгиева, Д., К. Захариева. Промяна в нагласите и моделите на комуникация между медицинска сестра и пациент., Научни трудове на Русенския университет., 2011 . том 50, 141-145

Гроздева, Д., К. Егурузе., М. Нанкова., Общуването с пациенти в хирургични звена-възможност за придобиване на професионални умения от бъдещите медицински сестри., Медицински универистет- Варна, 282-288

Димитрова, В., С. Павлова., Връзка и взаимодействие между пренаталното обучение на родилките и страха от раждането., сп “Здравни грижи”, 2011, бр. 4., 12-16

Драганова, Т., К. Панайотов. Необходимост от обучение на семействата на болни с паркинсон в алтернативни и допълващи се методи на лечение., “ Национална научно-практическа конференция с международно участие” - Тракийски университет., 2020, 152-158

Желева, Е. Роля и място на методиката на обучение по здравни грижи за формирането на професионални компетенции у бъдещите здравни специалисти., Научни трудове на Русенския университет., 2012 . том 51., 143-146

Павлова, С., Анализ на възникващите отношения между медицинската сестра и пациента в периода на хоспитализацията., сп. “Управление и образование”, 2013, кн. 5, том 9., 98-102

Павлова, С., Броят на хоспитализациите- фактор, повлияващ ня удовледвореността на пациента., сп. “Социална медицина”., 2013, бр. 1., 20-23

Павлова, С. Значение на разговора в сестринската практика., сп. “Здравни грижи”, 2012. бр. 1,

- 20

Павлова, С., Условия повлияващи терапевтичното общуване в сестринската практика., сп. “Управление и образование”, 2013, кн.5, том 9., 92-97

Тончева, С., Акценти в здравните грижи., сп. “Социална медицина”, 2018, бр. 3/4., 4-6

Тончева, С., Здравно обучение на пацинтите- функция на медицинската сетра., сп. “Здравни грижи”, 2010, бр. 1., 6-10

Европейска стратегия на СЗО за обучение на медицински сестри и акушерки- “Медицински сестри и акушерки за здраве”


Refbacks

Font Size