Physiology is one of the fundamental theoretical disciplines that contribute to the development of the required professional qualification of students of Pharmacy. The purpose of this study is to analyze some aspects of teaching physiology to students of Pharmacy in the academic year 2016/17. To achieve our goal we conducted a survey which included all 71 students of Pharmacy from the second year. According to test report data, the average score of students pharmacists in physiology during the academic year 2016/17 remained at a good level. The results show that most students (74.6%) determine the physiology course as necessary and useful in the overall pharmacy training. This corresponds with the seminar attendance: 83.1% of the students attended the lecture course during the semester and the attendance at the practical exercises was 100%. All students who have not attended regular lectures prefer to use the Blackboard electronic platform. The assessment that the higher percentage of students put on lectures and practical exercises in physiology is better than the average.
Волков Б. С., Волкова Н. В. Методология и методы психологического исследования. 8-е издание. М.: „Проект“, 2016 г.
Дечева Л., Пашалиева И., Георгиева М., Стоянов Зл. Обучение по физиология на студентите по дентална медицина за периода 2006-2011 година: анализ и първи изводи. Известия на Съюза на учените – Варна, 2011; т. ХVI, 2:53-56.
Манчева П., Маджова В., Забунов А., Христова Св., Томчева Ст. Оценка на мотивацията за обучение на студентите по медицина в периода на здравно реформиране в България. Обща медицина, 2007, 4:3-6.
Пашалиева И., Дечева Л., Станчева Е., Иванова М., Стоянов Зл. Обучение на студентите по фарамация за периода 2011-2012 година: анализ и изводи. Известия на Съюза на учените – Варна, 2012; т. ХVII, Допълнение 1:36-39.
Пашалиева И., Стоянов Зл., Николова П., Дечева Л., Станчева Е. Проучване на мотивацията на студентите от специалности „Дентална медицина“ и „Фармация“ за обучение по физиология. Известия на Съюза на учените – Варна, 2016; т. ХХI, 2:62-65.