Cover and Content | |
1-12 |
РОЛЯ НА ЕМОЦИИТЕ В ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ | |
Maria Grozeva | 13-20 |
ЕЗИКОВИ И КОМУНИКАТИВНИ ОСОБЕНОСТИ НА АКАДЕМИЧНИТЕ ЖАНРОВЕ АБСТРАКТ, ПРЕДГОВОР И РЕЦЕНЗИЯ | |
Ivanka Mavrodieva | 21-29 |
ИНДИРЕКТНИ РЕЧЕВИ АКТОВЕ В УСТНАТА КОМУНИКАЦИЯ | |
Marina Dzhonova, Yovka Tisheva | 33-42 |
СЪВРЕМЕНЕН ПОГЛЕД ВЪРХУ ДИХАТЕЛНАТА КУЛТУРА НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГОВОРИТЕЛИ | |
Katerina Ilkova | 43-51 |
КУЛТУРНО–КОМУНИКАЦИОННОТО ПОЛЕ И СОЦИАЛНАТА ПРОМЯНА | |
Alexander Karakachanov | 52-59 |
ПРЕИЗКАЗНИТЕ ГЛАГОЛНИ ФОРМИ В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК КАТО ЧУЖД | |
Krasimira Aleksova | 60-69 |
КОМУНИКАТИВНИ ПРОЦЕДУРИ И ФАЛШИВИ НОВИНИ – ПСИХОЛИНГВИСТИЧНИ АСПЕКТИ НА РЕЦЕПЦИЯТА | |
Silvena Stavreva-Dorostolska | 70-78 |
ФОРМИРАНЕ НА УМЕНИЯ ЗА ПУБЛИЧНО ГОВОРЕНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА ТЕМА ОТ СТУДЕНТИТЕ МЕДИЦИ | |
Albena Dobreva | 79-88 |
ЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ В ПЪРВИТЕ УЧЕБНИ ПЛАНОВЕ НА ВИСШЕТО ТЪРГОВСКО УЧИЛИЩЕ ВЪВ ВАРНА | |
Vladimir Dosev | 89-96 |
ОСОБЕНОСТИ В КОМУНИКАТИВНИТЕ УМЕНИЯ НА ДЕЦА СЪС СПЕЦИФИЧНИ ЕЗИКОВИ НАРУШЕНИЯ | |
Kalinka Ivanova, Petya Hristanova, Stanislava Pavlova, Zhivko Zhekov | 97-106 |
ЛИНГВИСТИЧНИТЕ ТЕРМИНИ КАТО ЧАСТ ОТ ПОНЯТИЙНИЯ АПАРАТ НА СЪВРЕМЕННАТА БЪЛГАРСКА ЛОГОПЕДИЧНА НАУКА | |
Viktoria Kaneva | 107-114 |
МЕХАНИЗМИ ЗА НАВРЕМЕННА ОБРАТНА ВРЪЗКА В КОМУНИКАЦИЯТА МЕЖДУ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ И СТУДЕНТИТЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК КАТО ЧУЖД | |
Petar Fotev | 115-120 |
ПАРАМЕТРИ НА ГРАМАТИЧЕСКАТА КОМПЕТЕНТНОСТ ПРИ ПРЕПОДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК КАТО ЧУЖД НА СТУДЕНТИ ПО МЕДИЦИНА | |
Katerina Peneva, Evdokia Skocheva-Shopova | 123-130 |
ИЗПИТЪТ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА ЧУЖДЕСТРАННИ МЕДИЦИНСКИ СПЕЦИАЛИСТИ И ПРАКТИКИ ЗА ОВЛАДЯВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА ТЕРМИНОЛОГИЯ | |
Daniela Tancheva | 131-139 |
ГЛАГОЛНИТЕ ДА-КОНСТРУКЦИИ В МЕЖДИННИЯ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК НА ЧУЖДЕСТРАННИ СТУДЕНТИ ПО МЕДИЦИНА | |
Daniela Ivanova | 140-147 |
ЗА ЕКВИВАЛЕНТНОСТТА И ГЛАГОЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ‘ZNÁT‘ В ЧЕШКИ ЕЗИК, ‘ЗНАЯ’ В БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ‘ЗНАТИ’ В УКРАИНСКИ ЕЗИК С ОГЛЕД НА ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ | |
Dora Solakova | 148-157 |
ЧУЖДИЦИТЕ НА ПОЛИТИЦИТЕ | |
Yordan Rachev | 158-164 |
ТРУДНОСТИТЕ ПРИ ПРЕПОДАВАНЕТО НА КАТЕГОРИЯТА „ВИД НА ГЛАГОЛА“ В ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК В ДИГИТАЛНА СРЕДА | |
Boyana Angelova | 165-173 |
СИНТАКТИЧНИ ОСОБЕНОСТИ НА ЗАГЛАВИЯТА В МЕДИЦИНСКИТЕ НОВИНИ ИЗ СЪВРЕМЕННИТЕ БЪЛГАРСКИ МЕДИИ | |
Presian Penchev | 174-183 |
ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО В МЕДИИТЕ – КОИ ТЕМИ НАЙ-МНОГО ВЪЛНУВАТ ЖУРНАЛИСТИТЕ | |
Yuliya Shapovalova | 184-192 |
ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ С УКРАИНСКИ БЕЖАНЦИ | |
Dimitriya Zhelyazkova | 193-198 |
КОНЦЕПТУАЛНИ МЕТАФОРИ ЗА СЛЕПОТА И ВРЪЗКА С ФРЕЙМОВЕТЕ ,,ЧОВЕШКО ПОВЕДЕНИЕ“ И ,,СОЦИАЛНИ ОТНОШЕНИЯ“ В БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК | |
Petya Raykova, Daniela Tancheva | 199-205 |
ЛЕКСИЧНИЯТ ПОДХОД ПРИ УСВОЯВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК КАТО ЧУЖД ЗА МЕДИЦИНСКА КОМУНИКАЦИЯ | |
Yuliana Kichukova, Margarita Dimitrova | 206-215 |
КОМУНИКАТИВНИ СТРАТЕГИИ В УПРАВЛЕНИЕТО НА ОБЩНОСТНО-ЗДРАВНИ ПРОЕКТИ | |
Aneta Dokova | 219-226 |
ORATIO ANNIVERSARIA HARVEIANA – ИСТОРИЧЕСКА ТРАДИЦИЯ, ИЗТЪКНАТИ ОРАТОРИ И ТЕМИ НА РЕЧИТЕ | |
Snezhana Antonova-Tsvyatkovа | 227-236 |
ГРЕШКИ ПРИ УПОТРЕБАТА НА МЕДИЦИНСКА ТЕРМИНОЛОГИЯ НА ЛАТИНСКИ ЕЗИК В НОРМАТИВНАТА УРЕДБА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | |
Dimitar Mirchev, Yavora Oprova | 237-246 |
БОЛЕСТТА AMOR HEREOS В СРЕДНОВЕКОВНИЯ РОМАН HISTORIA DE JACOBO XALABÍN | |
Aksiniya Obreshkova, Vesko Obreshkov | 247-253 |
ХИБРИДНИ КЛИНИЧНИ ТЕРМИНИ В АНГЛИЙСКАТА МЕДИЦИНСКА ТЕРМИНОЛОГИЯ | |
Pepa Lungarova | 254-263 |
ЛЕКСИКА ЗА ЛУДОСТТА В СТАРОГРЪЦКАТА ЛИТЕРАТУРА | |
Boryana Chomakovska | 264-270 |
STUDENT ELBOW AND ATHLETE’S HEART – THE WORLD OF MEDICAL METAPHOR | |
Zlatina Zheleva | 271-277 |
ЛИНГВИСТИЧНИ АСПЕКТИ НА ДЕРМАТОЛОГИЧНАТА ТЕРМИНОЛОГИЯ В ИНТЕРНЕТ | |
Nadezhda Nikolova | 278-284 |
METAPHOR’S PARTAKE IN MEDICAL DISCOURSE | |
Slaveyah Goranova | 285-292 |
ЦВЕТЪТ В КЛИНИЧНАТА ТЕРМИНОЛОГИЯ | |
Nadezhda Amudzhieva, Stela Petrova | 293-302 |
ПРАКТИЧЕСКА ОЦЕНКА ПРИ ВЪВЕЖДАНЕТО НА ТЕСТОВЕ ЗА ПОДГОТОВКА И САМОПОДГОТОВКА ПО СПЕЦИАЛИЗИРАН ЛАТИНСКИ ЕЗИК ЗА МЕДИЦИНСКИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ | |
Gergana Petkova, Veronika Kelbecheva | 305-314 |
ENGLISH FOR COMPUTER SCIENCE | |
Galina Momcheva | 315-319 |
НАРАТИВНИТЕ ФОРМИ В ПОМОЩ НА ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ | |
Gergana Fyrkova | 320-327 |
АНАЛИЗ НА ГРЕШКИТЕ НА СТУДЕНТИТЕ ОТ МАГИСТЪРСКИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ЛАТИНСКИ ЕЗИК И МЕДИЦИНСКА ТЕРМИНОЛОГИЯ В МУ–ВАРНА | |
Stela Petrova, Nadezhda Amudzhieva | 328-339 |
COLLABORATIVE ACTIVITY IN THE ESL CLASSROOM | |
Vanya Ivanova, Gergana Petkova, Veronika Kelbecheva | 343-349 |
CREATING CONDITIONS FOR DEVELOPING SOFT SKILLS IN A UNIVERSITY ENVIRONMENT | |
Aneta Stefanova | 358-365 |
THE ENGLISH ECOSYSTEM PROJECT – A WAY TO MOTIVATE STUDENTS TO UPGRADE THEIR ENGLISH LANGUAGE COMPETENCE | |
Sylvia Yohanova, Yuliyana Todorova | 366-371 |
ЕЗИКОВА И КОМУНИКАТИВНА КОМПЕТЕНТНОСТ ЗА АКАДЕМИЧНО ПРЕПОДАВАНЕ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК | |
Ilina Doykova, Valentina Yordanova | 372-379 |
ZU EINIGEN TEXTLINGUISTISCHEN UND LEXIKALISCHEN BESONDERHEITEN IN DEUTSCHSPRACHIGEN FACHSPEZIFISCHEN ONLINE–MEDIEN, DIE ÜBER DIE FUßBALLWELTMEISTERSCHAFT 2022 BERICHTEN | |
Ani Koleva | 383-389 |
ОСОБЕНОСТИ НА ПРЕНОСНИТЕ ЗНАЧЕНИЯ НА ГЛАГОЛИТЕ КУЛИНАРНИ ТЕРМИНИ В СЪВРЕМЕННИЯ ФРЕНСКИ ЕЗИК | |
Anna Markova | 390-401 |
БЕЛЕЖКИ ВЪРХУ ИСТОРИЯТА И ПРАКТИКАТА НА ПРЕВОДА И ПРЕПОДАВАНЕТО НА КУЛТУРОЛОГИЧНИ И ЛИТЕРАТУРОВЕДСКИ ПОНЯТИЯ СЪС СТАРОГРЪЦКИ И ЛАТИНСКИ ПРОИЗХОД НА БЪЛГАРСКИ | |
Nevena Panova | 402-409 |
ENRICHING THE PROFESSIONAL REPERTOIRE OF MEDICAL OPTICIANS THROUGH DIVERSE VOCABULARY TECHNIQUES | |
Ilina Doykova, Valentina Yordanova | 410-416 |
ONLINE FOREIGN LANGUAGE LEARNING: WHERE FORMAL MEETS INFORMAL | |
Verzhiniya Velkova, Slava Tcherpokova | 417-422 |
ХУМОРАЛНАТА ТЕОРИЯ СПОРЕД ХИПОКРАТОВИЯ КОРПУС | |
Irena Stankova | 426-433 |
УСТЕН МЕДИЦИНСКИ ПРЕВОД В ЗДРАВНАТА ПОМОЩ– ИНСТРУМЕНТ ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА ЕЗИКОВИ БАРИЕРИ МЕЖДУ ПАЦИЕНТ И МЕДИЦИНСКИ ПЕРСОНАЛ | |
Stoyanka Nikolova | 434-444 |
ЗА СЪСТАВНИТЕ НАИМЕНОВАНИЯ С ЛЕКСЕМАТА WIND | |
Pavlina Petkova | 445-452 |
СПЕЦИАЛИЗИРАН ИСПАНСКИ ЕЗИК ЗА СПЕЦИАЛНОСТ ТУРИЗЪМ. СПЕЦИФИКИ И ДИДАКТИЧЕСКИ НАСОКИ | |
Daniela Vitanova | 453-461 |
COLOR BONUS VS. COLOR MALUS В АНТИЧНАТА МЕДИЦИНСКА МИСЪЛ И ПОЕТИЧЕСКА МЕТАФОРИКА | |
Mina Petrova | 462-468 |
ENHANCING STUDENTS’ ENGAGEMENT AND THEIR EAP SKILLS IN HIGHER EDUCATION BY THE FLIPPED LEARNING APPROACH | |
Mariana Gotseva | 469-477 |
USING POETRY IN THE ENGLISH CLASS: OBSERVING SOME OUTCOMES AND CHALLENGES ENCOUNTERED BY LANGUAGE LEARNERS | |
Manjola Nasi | 478-486 |
АНАЛИЗ НА ПРЕДСТАВЯНЕТО НА ОТБОРИТЕ НА МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ПРОФ. Д-Р ПАРАСКЕВ СТОЯНОВ“ – ВАРНА В СТУДЕНТСКИ СПОРТНИ СЪСТЕЗАНИЯ ПРЕЗ 2021/2022 Г. | |
Zlatka Radukanova, Ivelina Chekoeva | 495-502 |
ЗАНИМАНИЯТА С АЕРОБИКА – ЕФЕКТИВЕН НАЧИН ЗА ПСИХОФИЗИЧЕСКО ВЪЗДЕЙСТВИЕ В АКАДЕМИЧНИТЕ СРЕДИ | |
Teodora Ignatova, Stefka Aleksandrova | 503-509 |
ПОВИШАВАНЕ НА ФИЗИЧЕСКАТА ДЕЕСПОСОБНОСТ НА СТУДЕНТИТЕ ПРИ АКТИВНИ ФУНКЦИОНАЛНИ ЗАНИМАНИЯ С АЕРОБИКА | |
Daniela Petrova, Galina Dikova | 510-517 |
КОМПЛЕКС ОТ УПРАЖНЕНИЯ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ГЪВКАВОСТТА ПРИ КРИКЕТИСТИ | |
Albena Ivanova, Elena Yosifova | 518-523 |
СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОВЕДЕНИ ТЕСТОВЕ ЗА НИВО НА ОБЩА ФИЗИЧЕСКА ПОДГОТОВКА ПРИ СТУДЕНТИ ОТ МЕДИЦИНСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ – ВАРНА | |
Galina Dikova, Daniela Petrova | 524-529 |
АНАЛИЗ НА РАЗЛИКИТЕ ВЪВ ФУНКЦИОНАЛНОТО СЪСТОЯНИЕ НА СТУДЕНИТЕ, ПРАКТИКУВАЩИ РАЗЛИЧНИ СПОРТОВЕ | |
Boris Yankov, Yuli Vasilev | 530-536 |
НАЙ-ЧЕСТИ ТРАВМИ ПРИ ВОЛЕЙБОЛИСТИ | |
Yuli Vasilev, Boris Yankov | 537-541 |
РАЗВИТИЕТО НА СПОРТА ТЕНИС НА МАСА В МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ПРОФ. Д-Р ПАРАСКЕВ СТОЯНОВ“ – ВАРНА | |
Ivelina Chekoeva, Zlatka Radukanova | 542-546 |
ИЗСЛЕДВАНЕ И АНАЛИЗ НА ФИЗИЧЕСКАТА ДЕЕСПОСОБНОСТ НА СТУДЕНТИТЕ ОТ ОТБОРА ПО ТЕНИС НА МЕДИЦИНСКИ УНИВЕРСИТЕТ – ВАРНА | |
Lyuben Chobanov | 547-556 |
КОМПЛЕКС ОТ УПРАЖНЕНИЯ ЗА РЕКРЕАЦИЯ НА СТУДЕНТИ – КРИКЕТИСТИ СЛЕД ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЪСТЕЗАТЕЛЕН ПЕРИОД | |
Albena Ivanova, Basel Tahbub | 557-564 |
ЗНАЧЕНИЕ НА ФИЗИЧЕСКАТА КУЛТУРА В СЪВРЕМЕННОТО ОБЩЕСТВО | |
Zhulieta Videnova | 565-569 |